Administraţia nici măcar nu se mai gândeşte să reactiveze transportul electric de călători. În acelaşi timp, în Occident, se duc campanii susţinute pentru promovarea energiilor neconvenţionale şi protejarea mediului.
Existau linii de troleu care străbăteau întreg oraşul. Autorităţile susţineau că este cea mai bună soluţie de transport călători. La preţuri minime, atât pentru prestator, cât şi pentru beneficiari. Se investiseră zeci de miliarde de lei vechi în reţelele electrice construite din sârmă de cupru şi în maşini. Cu toate acestea, troleibuzul târgoviştean şi-a încetat activitatea prin 2007. Motivaţia administraţiei, atunci când au fost scoase din circulaţie aceste mijloace de transport, s-a legat de nerentabilitate. Motoarele troleelor consumau prea multă energie electrică, lăsând la o parte că numărul navetiştilor se diminua continuu din cauza reducerilor de activitate în multe componente industriale. Aşa s-a văzut târgovişteanul înghesuit în microbuze.
Troleibuzele au luat drumul către fier vechi
Reţelele electrice care formau liniile de troleu zac şi acum pe deasupra bulevardelor din municipiu. Doar pe şoseaua Târgovişte-Găeşti, în zona Combinatului de Oţeluri Speciale, cablurile au fost date jos de curând, fiindcă au deranjat în timpul lucrărilor de asfaltare. Dacă în statele vest-europene se pune baza pe transportul de călători ecologic, nepoluant, la Târgovişte, troleul a fost îngropat. Maşinile au fost casate sau aşteaptă să ajungă la fier vechi. City managerul oraşului, ing. Marius Constantinescu, afirmă că nici nu se mai ia în discuţie posibilitatea repunerii în funcţiune a liniilor de troleu. „Cheltuiala ar fi foarte mare, după ce a trecut atâta timp. Nu ne putem compara cu Occidentul, având în vedere că preţul la energie electrică la noi este ridicat”, declară Marius Constantinescu.
Angajament pentru reducerea em