Cariera artistei a fost atinsă de nume mari ale operei precum maestra Jolanda Magnoni, Rodolfo Celletti sau Elisabeth Schwarzkopf. Celebra interpretă de operă a avut o ascensiune artistică fulminantă: a debutat în America, în „La Bohème“, sub bacheta celebrului dirijor Thomas Schippers.
Îşi amineşte foarte bine ziua în care a absolvit Şcoala de Muzică din Braşov. Trecuseră 12 ani de studiu şi aceea era seara care îi încununa, cu Concertul pentru vioară de Bruch. Pentru Mariana Nicolesco, momentul a fost o revelaţie. La puţin timp după spectacol a mers la mama ei şi i-a înmânat cu mândrie diploma de absolvire şi vioara.
Mai citiţi şi:
15 minute de aplauze pentru Placido Domingo şi Angela Gheorghiu
„Le-am spus că din clipa aceea aveam să mă dedic cântului, noua mea pasiune, pe care o practicam în secret, cântând singură în faţa oglinzii, exerciţiu foarte important pe care îl descoperisem din instinct şi care ne permite să ne controlăm ţinuta şi expresia". Atitudinile de scenă ieşiseră la iveală încă de la grădiniţă.
„Aveam 5 ani şi ţin minte că purtam o coroniţă din flori făcută de mama, cum nu mai văzusem până atunci, şi aveam deja alura maiestuoasă din «Beatrice di Tenda» de Bellini, pe care aveam s-o interpretez într-o bună zi, la Teatro La Fenice din Veneţia."
O raritate: soprană drammatico di agilità
Se înscrie apoi la secţia de canto a Conservatorului din Cluj şi obţine prin concurs, în 1972, o bursă la „Conservatorul Santa Cecilia" de la Roma, cea mai prestigioasă şcoală de canto din lume la ora aceea. Maestră o va avea pe celebra Jolanda Magnoni.
Maestra înţelege imediat că, deşi Nicolesco avea note joase de mezzosoprană, aşa cum se şi prezentase, registrul ei vocal era imens, permiţându-i să devină soprană drammatico di agilità, cum au fost şi sunt puţine în lume.
De la ea învaţ