Bucureşteanul a coordonat ediţia naţională de anul trecut a Galei Profesorului Bologna, proiect cu care a câştigat menţiune specială, la competiţia Gala Premiilor în Educaţie organizată de Fundaţia „Dinu Patriciu“.
Cele mai mari premii în Educaţie
Tânărul a condus o echipă de peste 120 de studenţi care, timp de opt luni, a selectat cei mai apreciaţi profesori din ţară. „Evenimentul a însemnat în primul rând o echipă foarte unită în rândul studenţilor. Am avut încredere în proiectul nostru, deşi bugetul de organizare a fost unul restrâns, 2009 fiind primul an de criză. Pentru acest proiect, Fundaţia «Dinu Patriciu» ne-a premiat cu o menţiune specială, în valoare de 2.000 de euro“, explică Andrei.
Prin gala pe care a organizat-o, Andrei a încercat să schimbe viziunea despre profesorii din România, şi, totodată, să-i determine pe aceştia „să fie centraţi pe studenţi“. Cu alte cuvinte, echipa Gala Profesorului Bologna a creat profilul unui bun pedagog, în ceea ce priveşte metodele de predare, de evaluare şi relaţia pe care o are cu studenţii.
Dascăli care au transformat cursul în metaforă
„A câştigat un profesor de psihologie din Cluj care s-a evidenţiat printr-o metodă originală de predare“, spune Andrei. Cursul profesorului respectiv a fost conceput ca o metaforă. Dascălul a suscitat interesul studenţilor venind la ore cu un pahar în care a introdus pietre.
„Profesorul i-a întrebat dacă paharul este plin şi toţi studenţii au răspuns «da». Atunci cadrul didactic a pus în pahar pietre mai mici şi i-a întrebat din nou pe studenţi, care au răspuns amuzaţi că paharul este plin. Povestea s-a repetat cu nisip foarte fin şi cu cafea“, a mai spus Andrei. Pietrele mari reprezintă ţelurile în viaţă, pietrele mici obiectivele, iar nisipul reprezintă detaliile de zi cu zi. Tâlcul demonstraţiei se referă la faptul că nu trebuie să-ţi pierzi ti