DRIVE-TEST. Noul motor turbo pe benzină din gama Alfa Romeo 159 (1.8 TBI) se comportă aproape ca un turbodiesel. Din păcate, consumă cam cât două. De aceea, recomandăm alegerea unităţii alimentate cu motorină. Sursa: FIAT
La cinci ani după lansare, Alfa Romeo 159 arată încă glorios. Chiar şi după revoluţia de design care s-a soldat cu schimbarea la faţă a clasei D, modelul italian cochetează cu titlul de cea mai frumoasă maşină de familie.
Aşadar, artiştii care au desenat-o şi-au făcut foarte bine treaba. Dar inginerii, ei ce au făcut? Mai ales că munca lor a continuat şi după apariţia modelului.
Cea mai recentă intervenţie a departamentului tehnic a ajustat trenul de rulare şi direcţia. Chiar şi înaintea acestor retuşuri, Alfa 159 impresiona prin dinamică. Nu concura BMW Seria 3, dar se putea compara favorabil cu Honda Accord sau Volkswagen Passat şi surclasa fără discuţie Renault Laguna, Opel Vectra (Insignia a reprezentat un progres, dar fără a ajunge la nivelul lui 159) sau Toyota Avensis.
Cu noile setări, Alfa a mai câştigat în fluiditate şi acurateţe, devenind deopotrivă mai confortabilă şi mai agilă.
Relativ recent (cel puţin pentru România), gama Alfa Romeo 159 s-a primenit serios la capitolul motorizări.
Pe final de carieră, modelul italian a rămas cu numai două motoare pe benzină, de 1.8 litri (140, respectiv, 200 CP), şi cu un turbodiesel, de 2.0 litri (170 CP).
Cea mai „Alfa” versiune (prin prisma puterii) este echipată cu unitatea supraalimentată de 1.75 de litri, lansată în urmă cu un an pe Lancia Delta.
Transmisia manuală cu şase viteze pune fără probleme cei 200 de cai-putere livraţi de motorul Euro 5 pe caldarâm şi facilitează aproape orice stil de condus.
Graţie cuplului maxim substanţial – 320 Nm – disponibil, atenţie, de la numai 1.400 rpm, motorul