Campanii denigratoare, manipulare si dezinformare: nu, nu este vorba despre presa romaneasca. Acuzatii se pot aduce si presei americane, care se preteaza la multe pentru a-si apara presedintele.
E greu de spus exact cand a devenit Barack Obama rasfatatul presei americane: de cand a candidat la presedintia Statelor Unite sau de cand a castigat-o, devenind astfel primul presedinte de culoare din istoria SUA.
Insa ceea ce este clar e ca o mare parte din presa americana a fost fermecata de charisma presedintelui Obama.
La fel cum se intampla si pe plaiuri mioritice, presa nu construieste intotdeauna agenda publica in functie de interesele cetateanului, ci si in functie de interesul unui candidat sau altuia la alegeri.
Jurnalistii de la revista "Time", "Huffington Post", "The Baltimore Sun", "The Guardian", "Salon" sau "New Republic" sunt acuzati ca, in timpul campaniei din 2008, au manipulat opinia publica in favoarea lui Obama.
Mai precis, dupa un interviu acordat de Obama televiziunii ABC, ziaristii au fost revoltati de interogatoriul dur la care a fost supus de moderatori, asa ca au atacat cu tenacitate criticii conservatori ai lui Barack Obama.
Ziaristii, despre criticii lui Obama: Spuneti ca sunt rasisti!
Se pare ca Spencer Ackerman, de la Washington Independent, ar fi presat jurnalistii sa trateze cu precadere subiecte despre criticii lui Obama: "Spuneti ca sunt rasisti", ar fi comandat Ackerman.
Un alt ziarist, de la The Guardian, si-ar fi indemnat colegii "sa opreasca idioteniile de la ABC, oriunde le gasesc". Un alt jurnalist, care a devenit ulterior economistul-sef la cabinetul vicepresedintelui Joe Biden, a spus ca dezbaterea la ABC reprezinta o tabloidizare.
Daca informatiile publicate de Fox News sunt adevarate, o astfel de campanie nu pare a fi mare lu