Comerciantii ar face aproape orice sa-ti vanda mai mult, mai scump si mai des. De multe ori picam in plasa strategiilor de marketing inteligente, dar daca le constientizam ne vor afecta mai putin.
Shine.com a facut un top al celor mai comune strategii de marketing care ne pacalesc la cumparaturi:
Ambianta placuta
Comerciantii stiu ca aproape 70% dintre cumparaturi sunt neplanificate. Vor sa stai cat mai mult in magazin, de aceea pun muzica placuta, au o lumina linistitoare si decoruri care sa scoate in evidenta "marfa". Trebuie doar sa iti pui in gand sa cumperi ce ai nevoie si sa iesi. Nu sta o ora intr-un magazin, pentru ca sigur ti se vor "lipi" de mana cateva cumparaturi neplanificate.
Peretii colorati
Magazinele folosesc anumite culori pentru anumite segmente de cumparatori: culori mai neutre pentru cumparatori mai in varsta, culori tari pentru tineri si culori rafinate in combinatii luxoase pentru oamenii cu bani. Doar constientizand lucrul acesta este de ajuns pentru a te pune in garda.
Covoarele
Covoarele pot sa te "ghideze" in anumite zone ale magazinului fara sa-ti dai seama. Adu-ti aminte pentru ce ai venit in magazin.
Marfa plasata "strategic"
Unii comercianti pun marfa cea mai scumpa la intrare pentru ca restul lucrurilor din magazin sa para ieftine.
Acces facil
Studiile spun ca daca poti sa atingi ceva, ai mai multe sanse sa cumperi obiectul respectiv. De aceea, produsele ca animalele de plus si dulciurile sunt puse la indemana copiilor si puloverele moi pe mese joase, la inaltimea soldului. Poti sa eviti pericolul daca pur si simplu eviti sa atingi alte obiecte in afara celora pe care vrei sa le cumperi.
Cosuri de cumparaturi mari
Un cos cu roti iti ofera libertatea sa cari mai multe lucruri si sa atingi m