Marile branduri mondiale au avut de furca anul acesta, cand dupa recesiune si vanzari slabe au venit si nenumarate anchete ale autoritatilor, probleme jenante cu produsele vandute si evenimente neasteptate care, daca nu pot ingropa definitiv o corporatie, in mod cert ii vor pata reputatia definitiv si iremediabil.
Pornind de la datele oferite de BrandZ si Interbrand, cei doi mari evaluatori de brand din SUA, analistii 24/7 Wall St. au realizat topul companiilor ale caror branduri au avut cel mai mult de pierdut, de la inceputul acestui an, arata Daily Finance.
Analiza expertilor americani arata ca primele zece companii din topul brandurilor in recesiune au pierdut nu mai putin de 100 de miliarde de dolari, in total, doar in primul semestru al acestui an.
BP - scadere 100%
Valoarea brandului la 1 ianuarie 2010: 20 de miliarde de dolari
Valoarea brandului la 30 iunie 2010: zero
BP este cu siguranta brandul care a avut cel mai mult si mai rapid de pierdut din ultimii ani, declinul sau putand fi comparat cu dezastrul AIG.
Vinovat de cea mai mare catastrofa ecologiga din istoria Statelor Unite, BP incearca acum sa plateasca pentru oalele sparte cu 20 de miliarde de dolari.
Analistii sustin insa ca despagubirile vor depasi suma alocata de BP, iar compania britanica va avea de suferit ani la randul in urma catastrofei din Golful Mexic, asta daca va reusi sa supravietuiasca pana atunci.
Dell - scadere 44%
Valoarea brandului la 1 ianuarie 2010: 16 miliarde de dolari
Valoarea brandului la 30 iunie 2010: 9 miliarde de dolari
De la intoarcerea lui Michael Dell in functia de CEO, in 2007, Dell a avut doar de pierdut, conform rapoartelor fiscale, ce arata ca profitul net al companiei a fost redus la jumatate, in ultmii doi ani.
Valoarea brandului