Pe baza scenariilor construite, reprezentantii firmei de consultanta AT Kearney sustin ca o parte din industriile locale vor atinge punctul maxim al crizei financiare la sfarsitul acestui an sau mijlocul lui 2011, economia locala urmand sa nu intalneasca un ritm relevant de crestere ca in perioadele precedente. Cu toate acestea, in industria bunurilor de larg consum exista domenii care vor trezi in continuare apetit investitional, fie in urmatoarele luni, fie in 2011.
Tranzactiile anuntate in prima jumatate a acestui an, precum vanzarea operatiunilor Cadbury Romania catre fondul de investitii Oryxa Capital sau a pachetului majoritar de actiuni Delaco catre francezii de la Bongrain, reflecta faptul ca jucatorii isi reanalizeaza planurile pentru Romania si incearca sa isi adapteze strategiile pentru un climat economic in crestere catre o economie in stagnare, a declarat pentru Wall-Street Michael Weiss (foto), directorul executiv al filialei romanesti a AT Kearney.
In opinia sa, tranzactiile reprezinta “o solutie interesanta, insa deloc usoara”, necesitand o abordare profesionala pentru atingerea unor obiective si evitarea unor posibile pierderi financiare ulterioare.
Industria bunurilor de larg consum din Romania este marcata de o diversitate a modelelor de business, foarte multe companii globale si jucatori locali intrand in competitie stransa pe aceleasi categorii de produse.
“Dupa cum este evident, performanta in Romania nu tine numai de dimensiune, ci mai ales de stategia de business optima pentru a exploata o nisa in cel mai potrivit mod cu putinta. Pe langa acest aspect, FMCG-ul local este supus unei presiuni impresionante din partea retailerilor. Studiile noastre recente arata faptul ca Romania este una dintre cele mai saturate piete de retail. Acest grad ridicat de saturatie coroborat cu o scadere de doua cifre a vanzarilor ca urma