Dealerii de masini second-hand au ajuns sa vanda in pierdere, numai sa recupereze din banii investiti intr-o afacere alta data extrem de prospera. In targurile de masini, preturile au coborat vertiginos, in multe cazuri la jumatate fata de acum 2 ani. DailyBusiness.ro iti prezinta preturile de criza cerute de dealerii din cel mai mare targ auto din Europa.
''Daca ai bani cash, discutam de o reducere suplimentara. Masina costa 18.000 de euro, dar ti-o las la 16.000, daca ai banii astazi'', imi spune vanzatorul unui BMW 525 d din 2008, pe care l-am intalnit luni in targul Autovit din Bucuresti. O masina full-option, cu 96.500 km. la bord, adusa din Germania.
[gallery:115]
Limuzina arata excelent. Un astfel de automobil costa la dealer, chiar si achizitionat de la autoturisme rulate, in jur de 30.000 de euro. Noul model seria 5 este cotat ceva mai scump, intre 42.000 si 72.000 de euro.
Pretul e un chilipir, cu siguranta. De ce o vinde la pretul asta? ''Vreau sa scap de ea repede, pentru ca am nevoie de bani urgent la firma'', imi spune acesta.
Bineinteles, ceva ma face sa nu il cred. Nu pare a fi genul de business-man ajuns la ananghie. Pare a fi mai mult genul traditional de samsar de masini, imbogatit in anii cresterii economice si ajuns acum la fundul sacului. La fel ca el sunt multi cei care cauta cu disperare clienti.
Masini la jumatate din pretul din 2008
BMW-ul 525 mi-a sarit in ochi, pentru ca era plasat strategic, la intrarea in targ.
Sunt insa si alte masini tentante. Un Volkswagen Passat, din 2006, 197 CP, full-options, cu 87.000 de kilometri la bord, se vinde la 10.990 euro. In 2008, masina asta costa cel putin 14.000 de euro. Mai vad un Mercedes E 220 din 2007, cu 137.000 km. la bord, full-options, care costa 13.700 euro. La dealer, masina asta costa dublu.
Un Audi A4, din