Cu o populaţie la jumătate din cea a Bucureştiului, oraşul german Köln atrage anual peste 2,3 milioane de turişti, din care 2.000 de români, obţinând doar din turism încasări estimate la cinci miliarde de euro, potrivit datelor de la biroul de turism din Köln.
"De la începutul anului până la sfârşitul lunii mai, numărul vizitatorilor a crescut cu 3-4%. Evenimentele organizate în Köln au dus la creşterea numărului de turişti. Deşi pieţele ţintă sunt China, Japonia, SUA, sperăm că vom primi anul acesta mai mulţi vizitatori români", a declarat Josef Sommer, managing director al Oficiului de Turism din Köln, al patrulea oraş că mărime din Germania, după Berlin, Hamburg şi Munchen, cu o populaţie de un milion de locuitori.
Simbolul oraşului, Domul, un obiectiv turistic cu o înălţime de aproape 160 de metri, construit în stilul gotic, este promovat ca principala atracţie a oraşului şi atrage peste un milion de vizitatori. Spre comparaţie, Palatul Parlamentului din Bucureşti a primit 120.000 de turişti în primele nouă luni ale anului trecut, din care 91.000 de turişti străini, potrivit ultimelor date disponibile.
"Magneţii cu domul din Köln sunt suvenirurile cele mai căutate, vânzările fiind mai mari faţă de anul trecut", spune un vânzător chinez, care vinde un magnet cu 2,5 euro. Chiar şi proprietarii de restaurante sau hoteluri vorbesc de afaceri în creştere anul acesta. "Aproape 80% din camerele hotelului sunt ocupate. Este ceva mai bine decât anul trecut", spune Hubert Sowka, directorul de relaţii publice al hotelului Marriot din Köln, în condiţiile în care tariful de cazare pe noapte depăşeşte 100 de euro, iar în oraş sunt 256 de hoteluri (cât pe tot litoralul românesc). Şi în cele 3.300 de baruri, cafenele şi restaurante sunt mai mult de jumătate din locuri ocupate. "Sunt vizitatori care vin în scop de business, dar şi turişti care vin în vacan