Piaţa locală de mobilă este una dintre cele mai competitive pieţe din Europa, care este înclinată foarte puternic în favoarea clientulu şi unde preţurile sunt sensibil mai mici decât în alte ţări din Europa. Cu toate acestea, în prezent, România este o piaţă imprevizibilă şi nimeni nu garantează pentru ce se va întâmpla. Cât despre extindere în afară, companiile româneşti încă nu au o piaţă internă pe care se pot baza, iar profitabilitatea este tot mai mică, într-o perioadă de criză ce a însemnat eforturi tot mai mari pentru rezultate tot mai mici. Acestea şi alte aspecte au fost discutate de Curierul Naţional, într-un interviu cu Dan Şucu, preşedintele Mobexpert, liderul pieţei de mobilă din România.
- Ce va fi anul acesta pe piaţa de mobilă? Asociaţia Producătorilor de Mobilă a anunţat o creştere uşoară, speranţele mari fiind pe românii care lucrează în străinătate.
- Nu ştiu ce logică au cei de la APMR, pentru că ei mai încurcă pieţele, calculează şi importurile şi exporturile. Nu bagă nimeni mâna în foc despre ce va fi anul acesta pe piaţa de mobilă. Încă din 2008 s-a văzut primul semn că nu va mai fi cum a fost, cel puţin pe partea de retail, când luna august una dintre cele mai bune pentru retailul de mobilă nu a mai fost la fel de bună ca şi în anii anteriori. Compatrioţii noştri care lucrau în afară şi care veneau în concediu în luna august, nu au mai cumpărat mobilă în acelaşi ritm. 2007 a fost cel mai bun an în care luna august a adus vânzări care aproape că au egalat noiembrie-decembrie, cele mai bune luni din retail în general. Ce a urmat în 2009, după cum era normal, vânzările din luna august cu mult mai mici, faţă de lunile anterioare şi faţă de ce a fost în anii trecuţi.
- Dacă ar fi să o luaţi de la început aţi mai investi în mobilă în condiţiile actuale?
- Piaţa arăta mult mai rău în 1994 când m-am apucat de afaceri cu