Compania aeriană Carpatair, controlată de omul de afaceri Nicolae Petrov, a transportat în primele şase luni ale anului 250.000 de pasageri, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior, potrivit oficialilor companiei.
"Creşterea din prima parte a anului acesta arată o uşoară revenire a industriei aviatice, confirmând în acelaşi timp strategia de dezvoltare a companiei", a declarat Paula Ardelean, directorul de marketing şi vânzări al Carpatair.
Compania are hub-ul la Timişoara şi a finalizat anul trecut cu o cifră de afaceri de 65 mil. euro, mai puţin cu 20% faţă de anul anterior.
Carpatair a fost înfiinţată acum 11 ani de Nicolae Petrov, iar în acţionariat au intrat la scurt timp oameni de afaceri importanţi din mediul de business internaţional, printre care Ingvar Kamprad, fondatorul IKEA, sau Moritz Suter, fondatorul Crossair.
În primele şase luni ale acestui an, cifra de afaceri a companiei a fost în creştere cu 20%, după un an în care toată industria aeriană s-a aflat în declin pe fondul crizei. Reprezentanţii operatorului aerian nu au făcut publică valoarea absolută a cifrei de afaceri. Aceştia au precizat că gradul mediu de ocupare a aeronavelor a crescut cu 6% în semestrul unu al anului.
"Pentru al doilea semestru al anului, datorită investiţiilor realizate în extinderea bazei operaţionale din Bucureşti şi Craiova prin introducerea de noi curse directe spre Italia, ne aşteptăm la o îmbunătăţire a indicatorilor financiari", a precizat Paula Ardelean. Compania aeriană a introdus începând cu luna mai a acestui an zboruri directe din Bucureşti spre Milano, Verona, Bologna şi Veneţia, dar şi din Craiova spre Milano. Prin aceste noi rute, Carpatair a intrat pe segmentul de piaţă pe care operează companiile low-cost Blue Air şi Wizz-Air, pentru care piaţa italiană este una din pieţele cheie
În lupta cu Tarom