Vodafone, numărul doi pe piaţa locală de telefonie mobilă, a înregistrat în primul trimestru al anului fiscal (aprilie-iunie 2010) venituri mai mici decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, pe fondul condiţiilor economice dificile şi al concurenţei dure pe preţuri, potrivit datelor din raportul financiar al grupului britanic.
"Creşterea organică a veniturilor din servicii din Africa şi Europa Centrală a fost de 3,7%, în condiţiile în care avansul veniturilor de la Vodacom (Africa de Sud) şi din Turcia a fost afectat de scăderile din România şi restul ţărilor din regiune", potrivit datelor din raportul Vodafone. "Veniturile din servicii din România au scăzut, pe fondul situaţiei economice slabe şi al creşterii competiţiei pe preţuri, ca rezultat al ofertelor promoţionale de pe piaţă."
Grupul Vodafone nu a precizat care a fost exact procentul de scădere al veniturilor din România, iar subsidiara locală a grupului britanic, într-un gest neobişnuit, nu a publicat un comunicat de presă prin care să ofere detalii despre rezultatele companiei.
Raportul financiar al grupului Vodafone oferă totuşi o serie de date despre evoluţia subsidiarei din România. Astfel, venitul mediu lunar pe utilizator (ARPU) obţinut de Vodafone România în perioada aprilie-iunie 2010 a fost de 6,9 euro, în scădere cu 14,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Nivelul ARPU înregistrat de la clienţii cu abonament a fost de 14,3 euro (în scădere cu 9,5%), în timp ce nivelul ARPU de la clienţii care utilizează cartele prepay a fost de 2,4 euro (în scădere cu 7,7%). Având în vedere evoluţia ARPU, este posibil ca scăderea veniturilor din servicii înregistrată de Vodafone România în primul trimestru al anului fiscal să fie de aproximativ 10%. În primul trimestru fiscal din 2009 (aprilie-iunie), când nivelul ARPU scăzuse cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2008, Vodafone R