Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, speră să pună peste un an pe băncile elevilor manuale noi şi mai bune. Editorii spun că nu e timp destul. Problema manualelor proaste nu îşi poate găsi cu adevărat o rezolvare mai devreme de câţiva ani, spun editorii de carte şcolară şi părinţii. Ministrul de profil este în schimb optimist.
„Am citit câteva sute de manuale de când sunt ministru. Le-am luat, sistematic, de la clasa I până la clasa a XII-a, le răsfoiam înainte de culcare. Şi vă spun sincer că unele m-au adormit. Anumite cărţi mi s-au părut rezonabile, dar altele erau indescifrabile." Declaraţia îi aparţine ministrului Educaţiei, Daniel Funeriu, care oftează atunci când este întrebat când ar putea avea şi elevii români cărţi bune de pe care să înveţe.
Ultima etapă - cartea
„Manualele sunt doar ultima verigă a lanţului care trebuie să înceapă cu curricula, cu stabilirea conţinutului care trebuie introdus în capul elevilor. La modul ideal, o programă perfect-gândită înseamnă că la fiecare vârstă trebuie să ştim cum vrem să arate elevul român. Şi abia apoi putem stabili cum trebuie să se facă evaluarea, pe baza acestui conţinut", explică ministrul lentoarea procesului. Daniel Funeriu mărturiseşte că în acest moment se află totuşi doar într-o etapă incipientă: încearcă să racoleze cei mai potriviţi experţi pentru finalizarea programei.
„Acesta este un proces în care nu poţi să arzi etapele", spune Daniel Funeriu, potrivit căruia „alternativa ar fi fost un nou curriculum făcut pe picior, manuale făcute în pripă, o opţiune pe care eu nu pot să mi-o asum!" Cu toate acestea, oficialul este optimist în privinţa termenului în care manualele slabe ar putea fi înlocuite. „Dorinţa mea este ca acest lucru să se întâmple din 2011-2012. Efortul nostru este foarte mare", spune ministrul.
Editorii sunt sceptici în privinţa termenului
„Timpul prevăzut