Telefoanele inteligente au încă o pondere mică, de 15%, din valoarea vânzărilor de mobile din România, dar situaţia se va schimba rapid în următorii ani, spune YoungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România.
Telefoanele inteligente (smartphone), care le oferă utilizatorilor posibilitatea de a folosi de pe mobil aplicaţii care în trecut erau disponibile doar de pe un calculator, îşi vor dubla sau chiar tripla într-un orizont scurt de timp cota din totalul vânzărilor de mobile din România, aşa cum s-a întâmplat şi pe pieţele vestice, devenind astfel principalul segment de pe piaţă, spune într-un interviu pentru ZF YoungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România.
"În România ne aşteptăm ca în acest an smartphone-urile să aibă o pondere de 7% din numărul total de telefoane vândute şi de 15% din valoarea totală a pieţei. România se dezvolta însă după modelul ţărilor din Europa Occidentală astfel că segmentul smartphone va creşte puternic în următorii ani în totalul pieţei. Creşterea va fi rapidă", spune preşedintele Samsung Electronics România.
Pentru a-şi mări veniturile pe internetul mobil, aflat încă într-un stadiu incipient de dezvoltare pe plan local, şi operatorii de telefonie mobilă promovează puternic smartphone-urile, astfel că acest segment de piaţă a crescut şi în 2009, în ciuda recesiunii, potrivit datelor Orange şi Vodafone, cei mai mari jucători de pe piaţă.
În acest context, oficialii Samsung se aşteaptă ca vânzările din România de mobile inteligente să ajungă, la fel ca pe alte pieţe, la o pondere de peste 17% în numărul de unităţi livrate astfel că acesta va fi segmentul de piaţă pe care compania se va concentra în primul rând în perioada următoare, cu obiectivul declarat de a ajunge numărul unu la vânzări, înaintea liderului actual, compania finlandeză Nokia.
"Cota noastră de piaţă a fost mai mar