New Tech Consulting s-a lansat pe piata locala in a doua parte a lui 2008, odata cu debutul crizei economice. Desi nu a fost un moment tocmai bun pentru a incepe o afacere, Ionut Boldizsar a construit un scenariu realist, cu obiective pe care le-a atins si, mai mult decat atat, le-a depasit. Citeste cum a evoluat business-ul New Tech Consulting de la lansare si pana in prezent, in contextul unei piete software marcata de scadere, intr-un interviu acordat Wall-Street de managerul companiei.
Avand background in domeniul securitatii IT, Ionut Boldizsar s-a decis, in 2008, sa faca ceva pe cont propriu. Cum piata de servicii din Romania, indiferent ca discutam despre servicii software sau din turism, spre exemplu, se afla la un nivel scazut, el s-a hotarat sa dea startul unui business in acest sector.
“Aveam experienta in domeniul securitatii IT, imi doream sa fac ceva pe cont propriu si beneficiam de un context prielnic, intrucat piata de servicii locala reprezinta un motor de crestere al economiei, iar in Romania acest sector este deplorabil. Totusi, 2008 nu a fost un an tocmai bun pentru a lansa o afacere”, afirma el.
Fiind constient de contextul economic dificil, managing partner-ul New Tech Consulting si-a creat un scenariu realizabil. Masurile de precautie pe care le putea adopta la momentul respectiv erau destul de limitate, spune acesta.
“Singurul mecanism de precautie era amanarea lansarii. Orice val de criza care afecteaza vendorii, inclusiv producatorii de software sau hardware ne impacteaza si pe noi in mod direct”, afirma Ionut Boldizsar (foto). Estimand aceste realitati, survenite ca urmare a recesiunii, New Tech Consulting si-a propus realizarea unei cifre de afaceri de 130.000 euro in primul an de activitate, obiectiv realist in opinia managerului.
“Paradoxal, am inchis anul 2009 la afaceri de 380.000 euro, la un profit d