Cursul reformelor din învăţământ duce la situaţii aberante pentru dascăli. Doar norocul mai este de partea cadrelor didactice titulare, cu posturi restructurate. Dacă unul dintre colegii lor renunţă la post, pot reveni în şcoala lor.
Citeşte şi:
Mai bine educatoare acasă decât învăţătoare navetistă
Care şcoli scapă de comasare şi care îşi închid definitiv porţile
Una dintre schimbările din sistemul educaţional, restructurarea de catedre, duce la situaţii aberante. Profesori titulari din Timişoara, cu zeci de ani experienţă în educaţie, ajung pioni în jocul miniştrilor şi devin victime ale reformelor educaţionale. Florina Itineanţu este învăţătoare de 22 de ani. Profesoara a fost titulară la Şcoala Generală nr.11 din Timişoara. Siguranţa unui loc de muncă s-a transformat pentru timişoreanca de 40 de ani într-o luptă pentru un trai decent. După ce postul i-a fost restructurat, învăţătoarea a primit catedră la 40 de kilometri de oraş, la Jimbolia. „Mi-am făcut detaşarea de la Jimbolia pentru un post la şcoala la care am lucrat, în Timişoara, un post al colegei mele care s-a detaşat în alt oraş", a explicat Florina Itineanţu.
În situaţia învăţătoarei se află şi zeci de alţi profesori care au rămas fără catedre după ce clasele au fost comasate sau şcolile la care erau titulari s-au închis. Dascălii titulari au primit catedre în alte localităţi sau la alte şcoli, catedre care erau libere. „În general problema cadrelor didactice în aceste situaţii au fost rezolvate prin alte mişcări ale personalului didactic", a spus Ion Luican, inspector general adjunct în cadrul Inspectoratului Şcolar Judeţean Timiş.