Tot mai multe publicaţii se gândesc să introducă abonamentul pentru ştirile pe internet. Directorul publicţiei „The New York Times“, Bill Keller, a declarat într-un interviu pentru „El Pais“ că oamenii sunt dispuşi să plătească pentru conţinutul online.
Bill Keller, şeful uneia dintre cele mai puternice publicaţii din Statele Unite, a discutat cu jurnaliştii de la ziarul „El Pais" despre introducerea abonării online, despre soarta printului şi despre relaţia dintre publicaţii şi Google.
Din ianuarie 2011, „The New York Times" va călca pe urmele altor ziare şi va introduce plata pentru accesarea site-ului. Keller a declarat pentru „El Pais" că oamenii sunt dispuşi să dea bani pentru a citi ştirile pe internet: „Publicaţiile «Financial Times» şi «The Wall Street Journal» au arătat că se poate. Şi noi suntem destul de încrezători că cititorii se vor conforma".
Citeşte şi:
Forbes: Ce şanse au site-urile cu plată în România?
VIDEO France24: "În loc să declare război corupţiei, Traian Băsescu atacă presa"
Cotidianul american va introduce un sistem de plată similar cu cel de la „Financial Times", adică vor fi taxaţi doar utilizatorii care vor accesa site-ul în repetate rânduri. „Acest plan nu ne va aduce venituri foarte mari în primii ani, aşa că nu vrem să pierdem prea mult trafic. În plus, vrem să ne menţinem veniturile din publicitate", a explicat Keller.
Relaţia cu Google este „complicată"
Directorului publicaţiei nu-i place să vorbească despre viitorul printului, însă crede că în următorii ani acesta se va adapta şi va convieţui cu internetul. Cert este că presa scrisă nu va muri prea curând. Keller a mai explicat că abonaţii „The New York Times" au vârste sub 50 de ani, iar aceste persoane nu-şi schimbă obiceiurile de consum atât de uşor. Cât despre relaţia dintre presă şi agregatorul de ştiri Google, Keller spune că „es