În jur de trei milioane de acte de stare civilă datând din anul 1895 şi până în prezent sunt studiate pentru definitivarea arborelui genealogic al clujenilor. Datele de stare civilă ale clujenilor care au trăit în judeţ în ultima sută de ani vor fi introduse într-un soft.
Angajaţii Direcţiei Judeţene de Evidenţă a Persoanelor (DJEP) Cluj lucrează cu „motoarele turate la maxim“ pentru ca până la finalul anului 2013, la nivelul judeţului Cluj să existe prima bază de date din România cu privire la persoanele decedate din judeţ în perioada 1895-2010.
Informaţiile din cele peste 3.000.000 de acte de stare civilă aflate în arhiva Direcţiei există doar începând cu anul 1895, restul documentelor fiind trimise la Bucureşti la Arhivele Naţionale.
Datele procesate sunt introduse într-un soft unic la nivel de ţară, urmând ca la final, să fie creionat un arbore genealogic pentru fiecare clujean. Aceasta presupune că fiecare din cei aproximativ 1.100.000 de clujeni decedaţi în decursul unui secol vor primi un Cod Numeric Personal (CNP).
Proiectul Direcţiei este unic în ţară. Acesta are ca scop şi evitarea pierderii informaţiilor cuprinse în fiecare act de stare civilă, în condiţiile în care unele sunt într-o stare avansată de detriorare. Astfel, toate fotocopiile actelor de stare civilă vor fi stocate.
Proiectul este unul dintre angajamentele asumate de DJEP Cluj în anul 2006, când a obţinut fonduri PHARE în valoare de 100.000 de euro pentru „Modernizarea activităţilor de evidenţă a persoanelor în judeţul Cluj“.
Şeful DJEP Cluj: „O provocare”
Comisarul – şef Viorel Sîrca, şeful DJEP Cluj susţine că întreaga activitate de studiu şi documentare este o problemă „extrem de provocatoare“ şi care necesită un efort foarte mare din partea angajaţilor săi.
Pentru a accelera culegerea informaţiilor de pe actel