Luna septembrie ar putea aduce schimbari majore in obiceiurile de consum ale romanilor, decizia de cumparare nefiind momentan influentata de majorarea TVA, spune Doron Zilberstein, vicepresedinte de marketing al United Romanian Breweries Bereprod (URBB), unul dintre cei mai importanti jucatori din industria locala a berii.
“Este o perioada foarte mica de la aceasta schimbare pentru a putea spune ca se remarca un trend, multi oameni inca nu realizeaza ce presupune aceasta majorare de TVA. In plus, fiind perioada de vara si a concediilor, oamenii sunt mai deschisi catre a cheltui. Previzionam ca la inceputul lunii septembrie oamenii vor realiza amploarea acestei schimbari asupra consumului personal si se vor vedea schimbari majore”, a declarat pentru Wall-Street Doron Zilberstein (foto).
La nivel de industrie, consumul de bere a inregistrat o usoara scadere in primele 6 luni ale acestui an, comparativ cu primul semestru al anului trecut, sustine oficialul URBB, care observa in continuare cresterea consumului off premise, dar si atentia consumatorilor la raportul calitate/pret. Segmentele preferate de romani sunt inca cel mainstream si premium.
Tendinta majora observata in consumul de bere in primul semestru a fost migrarea catre segmente inferioare de produse. “In speta, consumatorul de produse super premium s-a reorientat catre premium, cel de premium catre mainstream. In general, consumatorii se orienteaza catre produse mai ieftine, insa nu de slaba calitate. Raportul calitate/pret are un rol extrem de important”, considera Doron Zilberstein.
O alta tendinta s-a manifestat la nivelul promotiilor, care si-au pierdut din sezonalitate. Daca pana acum producatorii obisnuiau sa isi fidelizeze clientii cu precadere in perioada sarbatorilor, ofertele speciale au devenit mult mai dese.
De asemenea, ca si obicei de consum s-a constatat o mi