Între 100.000 şi 200.000 de angajaţi din companiile locale au avut parte de o creştere salarială de cel puţin 6% în acest an, iar estimările pentru cea de-a doua parte a anului şi pentru 2011 sunt tot mai optimiste, spun angajatorii şi specialiştii în resurse umane.
Procter& Gamble, Kraft Foods România, Dacia, Den Braven, Wrigley, Adobe sau Agricover sunt doar câteva din companiile care au acordat şi în acest an creşteri salariale, de la 3% până la 15%. Deşi angajatorii care au acordat creşteri salariale de două cifre au fost mai puţini decât în anii trecuţi şi, de regulă, au oferit majorările în mod diferenţiat, în funcţie de performanţa fiecărui angajat, prognozele pentru cea de-a doua parte a anului şi pentru anul următor sunt mai optimiste.
Angajatorii cred că vor acorda creşteri salariale mai mari în cel de-al doilea semestru al anului decât previzionau în primele trei luni ale anului, pentru că au bugetat sau au acordat deja majorări salariale cu 10% mai mari decât estimau în martie, potrivit unui studiu realizat de firmele cu activităţi în resurse umane Consulteam şi Mercer pe un eşantion de 150 de companii (majoritatea multinaţionale).
"Procentele de creşteri salariale rămân în jurul valorii de 6%, cu diferenţe majore în funcţie de industria la care ne referim, pentru că există sectoare care au îngheţat salariile în acest an sau au bugetat creşteri salariale de 2 sau 3 procente", susţine Oana Datki, country manager al Consulteam, care reprezintă pe piaţa locală Mercer, una dintre companiile care realizează anual studii salariale.
În cadrul Kraft Foods România, cel mai mare jucător de pe piaţa ciocolatei şi a cafelei, cu afaceri de aproape 139 mil. euro anul trecut, au fost acordate creşteri salariale, bazate mai ales pe rezultatele evaluării performanţei angajaţilor. "Majorările salariale se stabilesc individual, în funcţie