Vremea schimbătoare din primăvară şi vară a redus la jumătate încasările spălătoriilor de automobile. Drept urmare, mulţi dintre proprietari se gândesc să ofere şi alte servicii. Pentru că românii nu mai folosesc maşinile aşa des, dar şi pentru că plouă aproape în fiecare zi, proprietarii de spălătorii auto spun că cifrele de afaceri au scăzut chiar şi cu 50%.
Spălătoria auto nu mai este, momentan, un business profitabil, pentru că vânzările de maşini au scăzut, sute de firme care dispuneau de flotă auto au dat faliment, iar ploile nu mai contenesc. Mai mult, românii care au o maşină, nu o mai folosesc zilnic. Drept urmare, pe la spălătorie nu trec mai des de cel mult o dată pe lună.
Razvan Dimitriu, director la Car Wash Services, spune că în primele şase luni din 2010 cifra de afaceri a scăzut cu 50%. El dă vina mai mult pe vremea ploioasă, decât pe criza de pe piaţa auto, şi spune că există zile ploioase în care nicio maşină nu vine la spălătorie.
Sâmbăta, cea mai aglomerată zi
Totuşi, recunoaşte că reuşeşte să compenseze cu alte servicii. "Mai polişăm o maşină, mai curăţam tapiţeria, ba chiar am prestat şi servicii de vulcanizare. Trebuie să ne adaptăm, dacă nu vrem să închidem prăvălia", conchide Răzvan. Directorul Car Wash susţine că înainte de criză avea un flux chiar şi de 100 de maşini pe zi la spălătorie.
Sâmbăta este cea mai aglomerată zi a săptămânii, pentru că, afirmă Răzvan Dimitriu, vinerea lumea este la muncă, iar duminica oamenii sunt plecaţi în vizite sau pe la grătare. El spune că primăvara şi toamna sunt perioadele cele mai aglomerate, iar cea mai slabă lună este august, când mai toţi românii sunt plecaţi în concediu. Răzvan afirmă că în prezent românii abia dacă mai ajung o dată la două săptămâni cu maşina la spălătorie. El susţine că nu înţelege de ce, pentru că nu te costă o avere să-ţi speli maşina, măcar la două să