Renault şi Automobile Dacia se află la jumătatea proiectului pentru modelul ce va înlocui în 2012 actuala Dacia Logan, maşină care a vândut mai mult de 1,25 milioane de unităţi, socotind cele şase modele dezvoltate pe aceeaşi platformă tehnică.
Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali şi 134 de furnizori externi negociază cu Renault contractele pentru furnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfăşoară teste şi încep implementarea şi modificarea fluxului de producţie, după ce au colaborat la concepţia pieselor.
La fel ca şi în cazul X90, actualul model Logan, şi detaliile despre X52, viitoarea generaţie Logan, sunt păstrate secrete, astfel încât furnizorii nu ştiu cum va arăta viitoarea Dacia, singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer de pasionaţii mărcii.
În ceea ce priveşte detaliile tehnice, cu siguranţă există modificări.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitorului model Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu mici schimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şi consum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer, directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentru motoare.
Mahle produce filtre de aer şi pentru SUV-ul Duster. Astfel, la următoarea generaţie Dacia ar putea introduce motoare cu puteri superioare. Utilizând aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1,4 litri şi 1,6 litri cu alimentare pe benzină, Renault şi Dacia ar putea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care să permită atât reducerea consumului, cât şi a emisiilor de noxe.
Peugeot intră în lupta contra Logan
Pentru moment competiţia Logan în piaţa low-cost este reprezentată de modele de automobile de generaţie anterioară a unor producători internaţionali. Astfel, Opel a păstrat în producţie Astra Classic, Hyundai are mode