Condiţiile licitaţiei pentru construcţia noii piste a aeroportului sunt dure şi pot fi îndeplinite mai uşor prin asocierea în consorţii, aşa cum s-a întâmplat şi în cazul Cluj Arena.
Termen de 12 anipentru rambursarea creditului furnizor, cifră de afaceri de minimum 50 demilioane de euro şi experienţa unorlucrări similare a căror valoare să nu fi fost mai mică de 20 de milioane deeuro sunt doar câteva dintre condiţiile de participare la licitaţia pentruexecuţia noii piste a Aeroportului Internaţional Cluj. Majoritateaconstructorilor care au solicitat documentaţia de licitaţie îşi fac dejacalcule privind finanţarea şi negociază formarea unor consorţii competitive. ZIUA de CLUJdezvăluia în ediţia de ieri că 38 de societăţi au cerut deja documentaţia departicipare la licitaţia organizată de Consiliul Judeţean (CJ) Cluj şiAeroportul Internaţional Cluj în vederea execuţiei noii piste deaterizare-decolare, de 3.500 de metri, proiect evaluat la 120 de milioane deeuro: companiile cunoscuţilor oameni de afaceri Tiberiu Urdăreanu (UTI), CostelCăşuneanu ( Pa&Co International), Dorinel Umbrărescu (Spedition UMB), NeluIordache (Blue Air, Romstrade), Florian Walter (Romprest Service, “U” Cluj),nemţii de la Max Bögl, austriecii de la Alpine Bau şi Strabag, italienii de laAstaldi, spaniolii de la FCC Construccion, maghiarii de la NemzetköziVegyépszer, ACI Cluj (Ioan şi Dorin Aşchilean), Transilvania Construcţii(Mircea Timofte) sau Napoca Construcţii (Ştefan Dimitriu şi Ion Ţiriac). Indiferent deconcurenţă, constructorii, mai mari sau mai mici, au început să întocmeascăstrategii pentru a-şi maximiza şansele de câştig. Clujenii speră să intre înconsorţii cu firme puternice, preferabil din străinătate, pentru a avea accesla o “felie” din proiectul de 120 de milioane de euro. Directorul general alACI Cluj, Dorin Aşchilean, a mărturisit că în acest moment are în vederecooptarea un