Anul 2010 rămâne în continuare unul dificil, în opinia şefului mărcii Skoda din cadrul Porsche România, cel mai mare jucător de pe piaţa de profil, dar chiar şi cu TVA de 24% vânzările de maşini se pot apropia în continuare de un nivel al vânzărilor de 100.000 de unităţi, pe fondul programului de casare.
Programul Rabla a făcut însă ca timpul destinat achiziţiei unei maşini să fie mult mai lung faţă de anul trecut, în condiţiile în care un client care a intrat prima dată într-un showroom auto ajunge să cumpere maşina chiar şi după o lună, perioadă în care încearcă să obţină cele trei vouchere care reprezintă un "discount" de 2.700 de euro la achiziţia maşinii.
"Programul "Rabla" a prelungit durata medie a unei vânzări cu cel puţin două-trei săptămâni. Acum clientul vine în showroom, după care urmează procesul de achiziţie a voucherelor", a spus Vlad Rusu, brand manager Skoda. Astfel, o parte din ceea ce s-a întâmplat în iunie pe piaţa auto este de fapt rezultatul vânzărilor din mai.
Pe fondul creşterii TVA de la 19 la 24%, vânzările de maşini au înregistrat în iunie un avans de 12%, la peste 14.000 de unităţi. Pe de altă parte, un avans faţă de luna anterioară oricum s-ar fi înregistrat în iunie datorită programului de casare. "Luna iunie oricum a debutat ca fiind o lună bună din punctul de vedere al vânzărilor, venind din spate vânzările de REMAT care au durat mai mult în procedură. În ceea ce priveşte volumul comenzilor, Skoda a înregistrat un număr ridicat de comenzi şi în întreaga lună iunie, peste media lunilor anterioare", a subliniat Rusu.
Pe de altă parte, volumul ridicat de vânzări din ultimele zile ale lunii trecute a avut un impact negativ asupra lunii iulie, când toţi importatorii de pe piaţa locală se aşteaptă la un nivel al livrărilor sub cel din mai.
"Luna iulie a început puţin mai slab, însă nu o vedem ca un pericol