Nextgen Communications, operator de cablu TV, net şi telefonie fixă deţinut integral de compania Romtelecom, a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 1,728 mil. euro, faţă de nici 6.000 de euro în 2008, pe fondul extinderii agresive a bazei de clienţi şi a ofertei de servicii, arată datele depuse de operator la Registrul Comerţului.
Compania, aflată încă în stadiul de investiţii, a înregistrat anul trecut pierderi brute de 1,55 mil. euro, în timp ce în 2008 acestea se ridicau la 287.000 de euro. Numărul mediu de angajaţi a crescut de la 28 în 2008 la 85 anul trecut, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.
Romtelecom a înfiinţat în 2008 NextGen pentru a putea concura cu rivali puternici precum RCS&RDS sau UPC de pe baze comparabile (o companie care să poată acţiona rapid şi care să aibă o structură de costuri mai eficientă).
Având în vedere că NextGen a început să cumpere agresiv reţele mai mici de cablu şi internet, a căror integrare nu a fost finalizată în 2009, este foarte posibil ca businessul companiei să fi fost mult mai mare de
1,7 mil. euro.
Spre exemplu, compania New Com, de la care Romtelecom a preluat în 2009 prin două tranzacţii peste 70% dintre clienţi (100.000 de abonaţi), a înregistrat anul trecut afaceri de
9,73 mil. euro. New Com, care a ieşit de pe piaţă prin vânzarea întregii baze de clienţi către NextGen şi RCS&RDS, a acumulat în 2009 pierderi brute de
4,4 mil. euro. Achiziţia New Com de către NextGen, perfectată în decembrie 2009 şi care a avut o valoare de 6,3 mil. dolari, a fost aprobată de Consiliul Concurenţei doar în mai 2010.
De la achiziţia activelor New Com, NextGen mai cumpărase până la jumătatea anului curent peste 60.000 de clienţi de la alte reţele mici, astfel că în acest moment compania are o bază de peste 160.000 de abonamente pentru serviciile de cablu TV, internet ş