Principalul organizator al ediţiei din acest an a Festivalului Sighişoara Medievală a fost Asociaţia Turistică Sighişoara, cea care a păstorit acest eveniment şi în anul trecut. Deşi ediţia din acest an a fost pusă la un moment dat sub semnul întrebării, în cele din urmă, s-a dovedit un succes. Deşi taxa de intrare i-a cam speriat pe unii, intrarea în cetate fiind 10 lei pe zi, oferta artistică în schimb a fost una extrem de generoasă. Alt impediment a fost şi ploaia, care şi-a făcut simţită prezenţa, dar care nu a reuşit să ştirbească din farmecul festivalului. „Deşi cheltuielile au fost semnificative, vom plăti toţi artiştii prezenţi la festival şi nu ne vom bate joc de munca lor. Sperăm să colaborăm şi în anii viitori, să nu pierdem calitatea acestui eveniment de prestigiu care este Sighişoara Medievală” a precizat Adrian Burlacu, preşedintele Asociaţiei Turistice Sighişoara.
15.000 de vizitatori, duminică la prânz
Fondurile alocate ediţiei din acest an a festivalului au fost de 50.000 lei din bugetul Primăriei, 55.000 lei din partea Asociaţiei Turistice Sighişoara, restul bugetului fiind asigurat din închirierea spaţiilor comerciale, şi din bilete, plus 5.000 lei din sponsorizări. Până duminică, la ora prânzului, prin cele şapte puncte de intrare în Cetatea Medievală s-au înregistrat 15.000 de vizitatori plătitori. De asemenea, interdicţia de a comercializa şi consuma băuturi alcoolice din interiorul cetăţii a dat o notă de curăţenie şi civilizaţie acestei ediţii.
2011, speranţe de mai bine
Membrii Asociaţiei Turistice Sighişoara s-au declarat optimişti pentru ediţia viitoare a festivalului, ei propunându-şi să ridice nivelul calitativ şi organizatoric al festivalului. „Suntem optimişti pentru viitor, şi avem o hotărâre de Consiliu Local, prin care festivalul este atribuit asociaţiei noastre pe o perioadă de trei ani de zile. Acu