Marile retele de retail, magazinele alimentare, cele de tip discount sau chioscurile de cartier emit anual cel putin 4 miliarde de bonuri fiscale, potrivit unui calcul ZF. Intentia premierului Emil Boc de a reduce evaziunea fiscala prin acordarea unor stimulente pentru romanii care solicita si pastreaza bonurile fiscale nu va avea efectul scontat, spun consultantii fiscali si comerciantii, citati de Ziarul Financiar. "Incercarea de reducere a evaziunii fiscale nu a fost, nu este si nu va putea fi niciodata pusa in sarcina consumatorilor. Autoritatile sunt cele care ar putea sa ia o serie de masuri pentru combaterea evaziunii fiscale, prin implementarea unor sisteme informatice, de exemplu", sustine Marius Stancescu, presedintele firmei de consultanta financiara si de business Riff Holding International. Estimarea ZF a luat in considerare numarul de clienti care cumpara anual produse din magazine. Astfel, daca dintr-un hipermarket cumpara anual 2 milioane de romani, iar un supermarket are aproximativ 1,5 milioane de clienti, volumul de bonuri emise este mai mare in magazinele alimentare si chioscurile de cartier, care emit peste 2,7 miliarde de bonuri pe an si care au intre 25.000
si 63.000 de clienti pe an. In Romania exista aproximativ 600 de hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash and carry sau discount, 39.000 de magazine alimentare si peste 13.500 de chioscuri de cartier si magazine
din benzinarii. Anuntul premierului Emil Boc privind acordarea unor stimulente pentru romanii care pastreaza bonurile fiscale - masura menita sa reduca evaziunea fiscala - a determinat o serie de reactii in randul consultantilor si al comerciantilor, care spun ca masura nu va avea efectul scontat de autoritati. Proiectul de lege, aflat in lucru la Ministerul Finantelor, ar putea fi aplicat in ultimele trei luni ale anului sau la inceputul anului viitor. "O aseme