Şefii Primăriei experimentează un sistem de fluidizare a traficului care îi încurcă atât pe pietoni, cât şi pe şoferi. Dispozitivele de semnalizare nu mai au cronometru, iar maşinile şi trecătorii pierd simultan până la zece secunde din cauza nesincronizărilor.
De mai bine de o săptămână, semafoarele de pe Bulevardul Tudor Vladimirescu îşi schimbă fazele fără să mai afişeze cronometrul aferent fiecărei culori.
Unii şoferi au crezut iniţial că măsura a fost luată pentru ca maşinile să nu mai forţeze culoarea verde. „Nu mi se pare o idee bună pentru că nu mai ştii când trebuie să pleci şi se pierd secunde bune până bagi maşina în viteză“, a comentat Puiu, taximetrist.
Timpii se modifică automat
Explicaţia pentru aceste modificări este un sistem de monitorizare a traficului, menit să fluidizeze circulaţia maşinilor.
„Camerele video monitorizează traficul din zonă, iar timpii semafoarelor se schimbă în funcţie de numărul maşinilor în tranzit. Din acest motiv, nu se mai cronometrează timpii. Dacă semafoarele îşi schimbă fazele, înseamnă că sistemul funcţionează“, a explicat Mihai Chirica, director tehnic în cadrul Primăriei Iaşi. „Pentru ca un asemenea sistem să meargă, este nevoie ca cineva să schimbe fazele semafoarelor în funcţie de ceea ce vede pe camerele video. Singurele sisteme automate de temporizare a semafoarelor sunt cele cu senzori în carosabil din 50 în 50 de metri, care adaptează durata fazelor în funcţie de lungimea coloanei de maşini“, a precizat Radu Gaiginschi, directorul departamentului Transporturi şi Expertiză Tehnică Rutieră din cadrul Universităţii Tehnice „Gh. Asachi“ Iaşi.
Citeşte şi:
Drumurile naţionale care trec prin Iaşi, test pentru şoferi
Cei mai dezavantajaţi de noul sistem sunt pietonii, care, de la 25-35 de secunde, au rămas cu numai 18-21 de secunde ca să traverseze