Noul Audi A7 Sportback a fost prezentat săptămâna aceasta la muzeul de artă modernă din Munchen.
Modelul completează spaţiul existent între A6 şi A8 nu numai din punct de vedere al nomenclaturii, dar şi prin dimensiuni şi facilităţile oferite clienţilor. A7 Sportback se încadrează în categoria sedan coupe de lux, rivalii săi fiind Mercedes CLS şi BMW Seria 5 GT. Probabil că o viitoare versiune de foarte înaltă performanţă gen RS7 ar putea concura şi cu Porsche Panamera sau Maserati Quattroporte.
Versiunea de serie a lui A7 este ceva mai mare decât prototipul prezentat la Salonul Auto de la Detroit în 2009 însă designul rămâne fidel conceptului iniţial. În ceea ce priveşte motorizările disponibile, în momentul lansării vor exista patru propulsoare V6, două pe benzină şi două diesel.
Motoare puternice
Baza gamei este V6 TDI de 3.0 litri capabil de 201 CP şi care, combinat cu transmisia Multitronic, reuşeşte să consume doar 5,3 litri/100 km. Acceleraţia 0-100 este realizată în 8.1 secunde, iar viteza maximă ajunge la 234 km/h.
Versiunea 3.0 TDI
quattro vine în plus cu tracţiune integrală, puterea maximă fiind crescută la 241 CP/4.000 rpm iar cuplul de 500 Nm/1400-3.250 rpm. Motorul este cuplat la o cutie automată S-Tronic cu şapte trepte şi dublu ambreiaj.
Baza gamei cu benzină este V6 FSI de 2.8 litri de 201 CP şi 280 Nm care este cuplată de asemenea cutiei S-Tronic. Motorul 3.0 TFSI este supraalimentat şi dezvoltă 300 CP şi 440 Nm.
Acceleraţia 0-100 km/h are loc în 5.6 secunde, viteza maximă este de 250 km/h, iar consumul mediu mixt este de 8.2 litri/100 km.