A fost odată cînd oamenii pălăvrăgeau pe băncuţele de la poartă (se mai întîmplă şi în zilele noastre, pe ici pe colo, la ţară)… Unde pălăvrăgim noi astăzi? Ei bine, în era Internetului, conversaţia noastră cu familia, prietenii şi cunoştinţele se mută încet-încet în spaţiul virtual, pe reţelele sociale… Ca profesionist în comunicare/PR/advertising, şi chiar ca om de afaceri, nu mai poţi ignora faptul că milioane de persoane utilizează astăzi diverse canale social media în România. Cum, încă nu ai cont pe Facebook şi/sau pe alte reţele, acolo unde s-ar putea să fie clienţii (actuali sau potenţiali), liderii de opinie şi stakeholderii tăi?
Facebook în România
Cu toate că, la nivel internaţional, apar din ce în ce mai multe voci care militează pentru „o viaţă fără Facebook“, criticînd reţeaua pentru modul netransparent de gestionare a datelor personale şi a conţinutului, Facebook cîştigă teren cu mare viteză şi în România. Numărul utilizatorilor s-a triplat de la începutul acestui an, depăşind 1,5 milioane (sursa: Facebook). Surprinzător: de obicei, o reţea trebuie mai întîi să se dezvolte pentru a atrage publicitate, dar iată că lucrurile se pot întîmpla şi invers. În cazul Facebook, business-ul a impulsionat extinderea reţelei (vezi reclama Vodafone cu C.R.B.L. de la începutul acestui an). Pot fi separate astăzi comunităţile (virtuale sau nu) de interesele comerciale ale unora sau altora? Atîta timp cît vorbim despre consum/consumatori, iar comunităţile virtuale se hrănesc cu informaţie, întotdeauna va exista şi interesul de a folosi acest potenţial. Ideal ar fi ca acest lucru să fie făcut într-un mod inteligent, respectîndu-i, în acelaşi timp, pe utilizatori. Am stabilit deja că reţelele sociale asigură, de fapt, suportul pentru diverse conversaţii. Dar să vedem care este conversaţia despre social media, mai ales dacă vrem să aflăm care este direcţi