Viitorul BlackBerry, telefonul mobil dezvoltat de canadienii de la Research in Motion (RIM), este gri, comentează The New York Times, potrivit căruia majoritatea angajaţilor companiilor americane au început să folosească mai des iPhone al Apple.
Reprezentanţii Apple susţin că peste 80% din primele 100 de companii din topul Forbes testează sau folosesc deja iPhone. De asemenea, telefoanele mobile care operează pe sistemul Android, dezvoltat de Google, cel mai popular motor de căutare din lume, încep să fie din ce în ce mai folosite, în detrimentul BlackBerry, care permite primirea în timp real a mesajelor şi vizualizarea unor documente Word, Excel sau Powerpoint direct de pe telefonul mobil.
Corporaţiile şi consumatorii individuali erau mulţumiţi înainte de facilităţile oferite de produsele RIM, comentează The New York Time. "Acum însă, şi iPhone, şi Android permit citirea e-mail-urilor, dar pot face mult mai multe. Spre exemplu, utilizatorii de iPhone pot descărca de 30 de ori mai multe aplicaţii decât cele disponibile pentru BlackBerry", scrie publicaţia americană.
La nivel mondial, Blackberry a avut o cotă de piaţă de 19,4% în primul trimestru al anului, fiind pe locul doi după Nokia, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume, potrivit datelor companiei de cercetare IDC. Apple a avut o cotă de 16,1 procente.
Pe piaţa din Statele Unite cota de piaţă a RIM a scăzut la 41 de procente în primul trimestru al anului, de la 55% în primele trei luni ale lui 2009, potrivit Gartner, în timp ce iPhone şi Android au avut împreună o cotă de 49%, comparativ cu 23 de procente în aceeaşi perioadă a anului trecut.
"Este adevărat că vânzările de BlackBerry cresc pe pieţele internaţionale, dar piaţa Statelor Unite este cea care stabileşte trendul în privinţa smartphone-urilor", scrie The New York Times. Potrivit cotidianului american, RIM mai