Grant McKenzie, vicepreşedinte de marketing al Ursus Breweries: Distribuţia este realizată echilibrat, dar retailul este majoritar. De asemenea, PET-ul este principalul ambalaj în care este vândută berea Timişoreana, dar deţine cel mai mare procent din vânzările realizate la sticlă şi doză. Grant McKenzie, vicepreşedintele de marketing al producătorului Ursus Breweries, care deţine cel mai vândut brand local de bere - Timişoreana -, este de părere că în perioade de criză economică modul în care un brand este promovat este mult mai important decât bugetul de promovare.
"Timişoreana nu a fost prezentă anul trecut în top patru al celor mai mari investitori în bere, dar a avut o creştere mare a vânzărilor pentru că oamenii nu mai vor să se ţipe la ei din toate părţile cu oferte, ci să fie ascultaţi", spune Grant McKenzie, 36 de ani, managerul care coordonează departamentul de marketing al Ursus Breweries din luna martie a anului trecut.
Timişoreana, o marcă ale cărei vânzări estimate de ZF se situează în jurul a 150 de milioane de euro, a obţinut premiul Grand Effie în cadrul galei Effie - cea mai importantă competiţie anuală din industria de advertising, în cadrul căreia sunt premiate cele mai eficiente campanii publicitare, respectiv campanii care au atins sau au depăşit obiectivele de marketing şi comunicare.
Premiul a fost acordat campaniei Timişoreana "Povestea merge mai departe", realizată împreună cu agenţia de advertising GMP, pentru depăşirea obiectivelor de vânzări cu 35%, depăşirea cu peste 90% a obiectivelor de imagine şi creşterea cotei de piaţă cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.
Timişoreana a mai câştigat acest premiu în 2008, tot cu o campanie realizată de Ursus Breweries împreună cu GMP.
"La începutul anului 2009, Timişoreana depăşise cu puţin următorul cel mai vândut brand de bere din România