Actualul deţinător al drepturilor TV din Liga I va avea un rival serios la viitoarea licitaţie. Președintele LPF, Dumitru Dragomir, intenţionează să obţină 120 de milioane de euro pentru a ceda unui consorţiu, din toamnă, dreptul de a transmite meciurile din Liga I.
Din luna august, piaţa media din România se va îmbogăţi cu o nouă televiziune de nişă. Este vorba despre Dolce Sport, care va fi lansată de compania de telecomunicaţii Romtelecom. Postul va fi disponibil pe platformele Dolce (DTH şi IPTV) şi NextGen şi va transmite, pentru început, partide din Liga Campionilor.
Pachetul include meciuri live (este vorba de opţiunea a doua, prima o deţine TVR), rezumatele tuturor partidelor, o emisiune de analiză a etapei, dar şi drepturile de transmisie a partidelor pe internet la adresa www.romtelecom.ro. Dolce Sport a achiziţionat aceste drepturi de la Boom Sport. Data exactă a lansării noului canal „Dolce Sport" nu a fost făcută publică şi nici nu se ştie care va fi echipa de jurnalişti care va lucra acolo.
Pe lângă meciurile din Liga Campionilor, adevărata miză a noului post este intrarea în cursa pentru câştigarea drepturilor de transmisie a partidelor din campionatul românesc. În această toamnă, cel mai probabil, se va organiza licitaţia în urma căreia se va decide noul „boss" al drepturilor TV. Actualul contract, la 34 de milioane de euro pe an, va expira în vara anului viitor.
Televiziunile evită să intre la licitaţie
Preşedintele LPF, Dumitru Dragomir, are gânduri mari: vrea să obţină 120 de milioane de euro din viitorul contract. Mai mult ca sigur, principalii concurenţi de pe piaţă vor fi Romtelecom şi consorţiul RDS-RCS. În contextul actualei crize economice este greu de crezut că o televiziune în sine va câştiga de una singură licitaţia drepturilor TV. În România se negociază colectiv suma pentru cedarea transmisiilor TV, adică nu