Pe langa agentiile clasice unde companiile de profil comercializeaza polite de asigurare, o pondere tot mai mare o au platformele de emitere online, care vor capata, in opinia specialistilor, din ce in ce mai multa importanta. Ce presupune si cum functioneaza un business online cu asigurari?
In prezent, daca un client doreste sa cumpere o asigurare si nu are timp sa se deplaseze la una dintre agentiile asiguratorilor exista posibilitatea de a cumpara polita de pe Internet, prin intermediul unor site-uri special create in acest sens.
Practic, comanda se face pe Internet, potentialul client intra pe site, completeaza datele necesare fecarui tip de polita (suma asigurata, valoarea locuintei sau masinii, etc in functie de asigurrea pe care o vor), dupa care este sunat de un operator pentru confirmarea acestora.
Un astfel de site este cel prin care opereaza Pintilie Broker de Asigurare (PBA), portalul rca-ieftin .ro. Astfel, explica Valentin Radu (foto), director de marketing in cadrul societatii de intermediere, daca toate datele sunt corecte se stabilesc toate detaliile pentru livrare si procesul se incheie prin livrarea politei.
De exemplu, in Bucuresti livrarea politei contractate online este facuta de PBA in regie proprie, adica un agent de vanzari merge la client si ii duce polita. In afara Capitalei, compania colaboreaza cu o firma de curierat (Cargus), livrarea prin posta sau curier este o practica comuna in Romania in vederea livrarii politei clientului, la adresa semnalata.
“Chiar daca politele sunt emise electronic si incheiate online, procesul de vanzare in asigurari presupune consilierea permanenta a clientului, imediat dupa completarea datelor un operator suna clientul pentru a discuta detaliile, lucru cu atat mai necesar in cazul politelor mai complexe cum sunt asigurarile facultative de locuinta. Sunt mai multe lucruri