Televizoarele cu tub catodic (CRT) au pierdut anul trecut lupta cu noua generaţie de receptoare, care oferă o calitate mai bună a semnalului video şi audio, cântăresc mai puţin şi ocupă mai puţin spaţiu, arată datele furnizate ZF de compania de analiză GfK România.
Vânzările de televizoare CRT au scăzut de la 690.000 de unităţi în 2008 la 376.000 de unităţi anul trecut, în timp ce achiziţiile de televizoare LCD au atins 423.000 de unităţi, arată datele GfK.
Românii au plătit anul trecut 32,6 mil. euro pe televizoare cu tub catodic faţă de 67,6 mil. euro în 2008, pe fondul reducerii numărului de unităţi livrate. Televizoarele CRT au început să devină o raritate în oferta retailerilor clasici şi în hipermarketuri, în timp ce la retaileri online precum eMag acestea nici nu mai sunt listate. Preţul televizoarelor LCD a scăzut puternic în ultimii ani astfel încât, în cazul mărcilor mai puţin cunoscute cu performanţe mai mici, acesta este apropiat de cel al televizoarelor CRT.
Şi vânzările de televizoare LCD au scăzut anul trecut, potrivit datelor GfK, însă au rezistat mai bine la criză, în condiţiile în care un echipament cu rezoluţii de înaltă definiţie (HD) a ajuns să coste sub 1.000 de lei, deci mai puţin decât un telefon mobil inteligent. În total, piaţa de televizoare de nouă generaţie a atins valoarea de 162 de milioane de euro.
Anul trecut vânzările la nivel global de televizoare LCD s-au ridicat la 146 de milioane de unităţi, cei mai mari jucători după venituri fiind, în ordine, Samsung, LG, Sony, Panasonic şi Sharp.
În România, doar LG a oferit date de pe piaţa de televizoare, susţinând că încasările din vânzarea de LCD-uri şi plasme TV s-au ridicat la 50 de milioane de euro. "Anul 2009 a însemnat creşterea vânzărilor pe categoria televizoarelor LCD, dar şi cu plasma cu aproximativ 20% comparativ cu anul 2008. Cifra de afaceri realiz