Asigurarea obligatorie a locuinţelor a început cu stângul: la aproape două săptămâni de la lansare jumătate din companiile membre ale Pool-ului de Asigurare Împotriva Dezastrelor (PAID) nu emit poliţe în toate agenţiile şi punctele de lucru deoarece nu au sistemul informatic necesar.
ZF a contactat, la întâmplare, câte o agenţie sau două de la fiecare din cei 13 asigurători care fac parte din PAID, cu intenţia de a încheia o poliţă de asigurare. La jumătate din aceste agenţii răspunsurile la întrebarea "pot să închei la dumneavoastră o asigurare obligatorie pentru locuinţe?" au fost "încă nu este funcţional sistemul informatic", "reveniţi peste câteva zile" sau "nu avem formularele necesare". De exemplu, la o agenţie a Groupama Asigurări din Bucureşti, un agent ne-a precizat că în prezent nu poate fi încheiată asigurarea obligatorie pentru casă.
"Se va putea, dar nu avem încă formularele necesare şi toate datele tehnice. Nu avem programul informatic", a spus agentul.
La o agenţie a Uniqa Asigurări, tot din Capitală, răspunsul unui agent la încercarea de a încheia o asigurare obligatorie a fost: "Nu este pus la punct sistemul informatic, mai sunaţi peste câteva zile. Oricum, aveţi termen de şase luni pentru a încheia asigurarea". La alte companii, poliţele obligatorii pentru locuinţe se emit numai de la sediul central.
"Se fac doar de la Sibiu acum asigurările obligatorii. Poate săptămâna viitoare se va putea şi aici. Acum nu se poate şi atunci vă îndrum în altă parte", ne-a explicat un agent al Carpatica Asig, companie cu sediul central în Sibiu. Mai mult, el a precizat numele altor companii de asigurări care emit acum asigurarea obligatorie.
"Sistemul informatic nu este foarte funcţional, se emit poliţele doar de la sediul central. Noi le trimitem datele dumneavoastră, iar ei emit poliţa. Durează puţin mai mult", a declarat un rep