Mare, da’ carpatică! Cel puţin ăsta e noul slogan propus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului prin vocea neobositei Elena Udrea: Explore the Carpathian garden! Ca şi cum numai în România am avea Carpaţi, sau numai în Carpaţii români ar exista grădini, pentru ca în părţile ucrainiene, slovace sau poloneze ale aceloraşi Carpaţi, oamenii îşi organizează legumele într-o modalitate total diferită. Din motivul ăsta, n-au grădini ci doar curţi, banale, insipide şi total neinteresante.
Minunea brandingului turistic va fi lansată mâine, de ziua României la Expoziţia Mondială de la Shanghai, în prezenţa ministresei, desigur. Mai participă, zice comunicatul MDRT, Gheorghe Zamfir, cu “un recital prin care vor fi subliniate caracteristicile brandului” (la nai?? wtf?!), Nadia Comăneci, Ilie Năstase şi Gheorghe Hagi care, probabil, vor face o demonstraţie de fotbal tenis pe bârnă sau alte combinaţii.
Apropo, cei trei sportivi au fost imaginea campaniei precedente, “România, the end land of choice!” (alti bani, altă distracţie), iar Nadia nici măcar nu trăieşte în România! Şi mai reprezintă şi imaginea unei bănci comerciale… ciudată coincidenţă şi amestecătură!
Mie mi se pare destul de neinspirată varianta cu România dintre Carpaţi dar, e adevărat, nu pe mine trebuie să mă convingă. Ceva îmi spune, însă, că cele 75 de milioane de euro ce urmează să fie investiţi în această campanie nu vor produce la fel de mulţi bani din turism fiincă, pe lângă reclamă, trebuie să ai şi infrastructură, preţuri decente, condiţii ok de cazare şi masă, oameni binevoitori, poieniţe fără gunoaie şi cerşetori lipsă.
Poate c-ar trebui să promovăm ce avem: o ţară frumoasă. În rest, peripeţii şi aventuri neprevăzute la greu! Urmăreşte-ne pe Facebook şi pe Twitter
Mare, da’ carpatică! Cel puţin ăsta e noul slogan propus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi