După colaborarea cu VW şi PSA, Mitsubishi a ales să dezvolte de unul singur o nouă gamă de motoare diesel. Prima motorizare este disponibilă pe Lancer. Vorbim despre o nouă familie de motoare Euro 5 cu resurse pentru Euro 6 şi chiar mai departe.
4 N 1 este numele noii familii diesel şi vine cu idei inspirate din know-how-ul motoarelor pe benzină. MIVEC - sistemul de control electronic al timpului de deschidere al supapelor a fost luat şi aplicat la diesel. Apoi, specialiştii s-au gândit să vină cu cel mai mic raport de compresie din industrie 14,9:1. Asta înseamnă reducerea forţelor de presiune în piesele cu mişcare de rotaţie, ceea ce se răsfrânge în reducerea maselor pieselor motorului.
Blocul motor a fost făcut din aluminiu ceea ce a însemnat o reducere de 10 kilograme. S-a mai obţinut o mai bună eficienţă în ceea ce priveşte pornirea la rece, stabilitatea combustiei şi reducerea vibraţiilor. Forma camerei de ardere a fost optimizată şi s-a optat pentru o injecţie în trei faze.
Sistemul common rail lucrează la 2.000 bari spre deosebire de majoritatea sistemelor care operează la 1.800 bari. În fine, un design inteligent al cilindrului a condus şi la reducerea fricţiunilor cu 20%.
MAI CURAT ŞI MAI ECONMIC
Adunând toate aceste elemente, 4 N 13 primul motor al familiei, are 1,8 litri, 150 CP şi 300 Nm. Emite doar 145 g CO2/ km în versiune Clear Tec. Aceasta din urmă conţine sistemul Automatic Stop&Go, direcţia asistată electric, sistem de recuperare a energiei la frânare şi anvelope Dunlop cu rezistenţă mică la rulare. Dacă ne uităm la Lancer cu motor 4N13, avem putere mai mare, cilindree mai mică, consum mai redus şi emisii mai mici faţă de de vechiul propulsor de origine VW.
Consumul mediu este acum de 5,3 litri pe versiunea Low CO2, putând ajunge la 5,2 pentru Clear Tec. Un consum foarte bun, chiar şi comparat cu motorizările actu