Redefineşte Internetul ce înseamnă privat şi ce nu?
Nu neapărat. De obicei sînt destul de circumspect în momentul în care aud că Internetul redefineşte vreun concept. Probabil sînt destul de puţine domeniile în care lucrul acesta se întîmplă efectiv. Plus că încă sîntem abia la începuturile Internetului. World Wide Web-ul (WWW) ca aplicaţie pe Internet abia are 20 de ani.
Ceea ce face însă cu siguranţă Internetul este să coboare foarte jos barierele necesare publicării de informaţie într-un spaţiu accesibil publicului. Dacă nu mai departe cu 15 ani în urmă trebuia să investeşti serios pentru a putea să transmiţi un mesaj unui public mai larg, în ziua de astăzi un calculator legat la Internet este tot ce îţi trebuie pentru a posta orice tip de informaţie pe Internet. Iar revoluţia Web 2.0 din ultimii ani a coborît şi mai jos barierele pentru publicare.
Oricine poate găsi zeci de servicii pe Internet, care îţi permit în mod gratuit să îţi găzduiască texte, fotografii, desene, filme, înregistrări audio sau fişiere de orice tip. Sau toate acestea împreună.
În schimb, (o parte din) aceste servicii încearcă să cîştige din reclama pe care o vînd. Iar reclama pe Internet cere o cunoaştere cît mai bună a utilizatorului, care se poate obţine din datele pe care le dai sau din site-urile pe care le vizitezi. Orice cumpărător de reclamă ar vrea să ştie că mesajul lui se duce exact la publicul ţintă care este interesat de produsul său (de ex. feminin, 25-30 de ani, venituri medii etc.). De aici şi pînă la o serie de servicii care îţi dau un spaţiu în care să te distrezi, în schimbul datelor personale, nu este decît un singur pas.
Care a fost făcut deja de ceva timp.
Dacă vorbeşti cu tinerii de astăzi poţi să remarci că, în ciuda dezvoltării Internetului, noţiunea de viaţă privată nu este modificată major. Ei vor în continuare ca jurnalul l