Una dintre cele mai active instituţii în ceea ce priveşte promovarea turismului de business la malul mării este Camera de Comerţ, Industrie, Navigaţie şi Agricultură Constanţa, care organizează anual târguri şi expoziţii cu profile dintre cele mai variate, ce atrag mii de persoane pe litoral. "Participanţii la târgul pe care îl organizăm în februarie cheltuiesc aproximativ 300.000 de euro pentru servicii de cazare şi alimentaţie publică, în Constanţa şi Mamaia", spune Mihai Daraban, preşedintele CCINA, referindu-se la târgul naţional de îmbrăcăminte şi încălţăminte TINIMTEX. Târgul durează cinci zile, dar expozanţii stau şapte; participă aproximativ 300 de firme, fiecare având, în medie, trei reprezentanţi. Rezultă cel puţin 4.200 de camere închiriate. Daraban spune că profitul realizat de CCINA este infim. În opinia lui, astfel de târguri ar trebui sprijinite şi de municipalitate, care are de câştigat de pe urma sumelor cheltuite aici. "Cel mai important este că organizăm târgurile în extrasezon", a spus Daraban.
CCINA va mai organiza în acest an ediţia 48 a TINIMTEX (22-26 septembrie), Bursa Litoral - Delta Dunării (16-18 septembrie), Confintex (27-31 octombrie), târgul de mobilă (10-13 noiembrie), Confintex cadouri (1-5 decembrie). Pe lângă târguri şi expoziţii, este important şi segmentul turismului de conferinţe. Majoritatea hotelurilor de pe litoralul românesc au investit sume importante în acest domeniu. Acestea au săli de conferinţe, care pot avea chiar şi câteva sute de locuri. Sălile sunt dotate cu echipamente audio-video performante, printre aparatura necesară numărându-se videoproiectoare, căşti şi microfoane pentru traduceri, sistem audio performant, aer condiţionat, desigur.
Investiţia este de ordinul zecilor de mii de euro, în funcţie de capacitatea sălii şi de calitatea aparaturii. În cele mai multe cazuri, aceasta este însă un at