Până la sfârşitul anului, Primăria Baia Mare va angaja cel puţin 30 de persoane dintre gardienii daţi afară de la Consiliul Judeţean. Ceilalţi gardieni publici care vor rămâne pe drumuri de la CJ, aproape 50 de gardieni, au şansa să prindă un post de la începutul anului viitor.
Conform noii organigrame impuse de Guvern, începând din 16 august vor începe nominalizările pentru disponibilizarea a 87 de gardieni publici de la Serviciul Judeţean de Pază, din cadrul Consiliului Judeţean. "Acum, sunt 102 persoane din 189 care rămân la Consiliul Judeţean prin organigrama trimisă de minister, însă Primăria este dispusă să înfiinţeze un serviciu în care urmează să fie încadraţi aproximativ 50 de gardieni", a declarat preşedintele Consiliului Judeţean Maramureş, Mircea Man.
Undă verde pentru angajări
„Odată cu redimensionarea personalului, legea ne obligă să realizăm o nouă organigramă. În ceea ce-i priveşte pe gardienii publici, se pare că a fost o ocazie bună realizarea unei astfel de organigrame şi propunerea noastră pentru înfiinţarea unei «Direcţii de Poliţie Comunitară» în cadrul Primăriei", a explicat primarul interimar, Istvan Ludescher. Totodată, acesta a arătat că în urmă cu o săptămână reprezentanţii instituţiei au trimis Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici noua organigramă, iar pentru Direcţia Poliţiei Comunitare au fost aprobate 140 de posturi. „Potrivit legii, pentru 1.000 de locuitori trebuie să asigurăm câte un poliţist comunitar. Deocamdată, având în vedere că aceste persoane trebuie plătite din bugetul local, vom funcţiona cu 70 de astfel de posturi şi vom face minimum 30 de angajări. Pentru aceste angajări sunt vizaţi în special gardienii publici care urmează să fie disponibilizaţi, potrivit noii organigrame, din cadrul Consiliului Judeţean", a declarat Istvan Ludescher.
Gardienii publici vor să negocieze @N_P