Afacerile primelor două companii de telefonie de pe piaţa românească, Orange şi Vodafone, au înregistrat scăderi în prima parte a anului
Veniturile Orange în România au scăzut în primul semestru al anului în curs cu 8,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 531 la 484 milioane de euro, dar grupul francez a remarcat în trimestrul al doilea îmbunătăţirea încasărilor. Dacă în ianuarie-martie veniturile au scăzut cu 10,1%, în aprilie-iunie reculul a fost de numai 7,4%, potrivit unui raport al grupului francez Orange. Compania avea, la finele lunii iunie, 10,471 milioane de clienţi, faţă de 10,995 milioane la finele anului trecut.
La Vodafone se înregistrează o situaţie similară. Veniturile din servicii ale companiei au scăzut în trimestrul al doilea al anului calendaristic, din cauza condiţiilor economice dificile şi a concurenţei tot mai dure, care a afectat preţurile. "Veniturile organice din servicii au crescut cu 3,7% în Africa şi Europa Centrală, creşterea de la Vodacom (Africa de Sud) şi Turcia fiind amortizată parţial de scăderile din România şi restul Europei Centrale. Veniturile din servicii de pe piaţa românească au scăzut, din cauza condiţiilor economice slabe şi competiţiei tot mai dure în privinţa preţurilor, ca rezultat al ofertelor promoţionale", se arată într-un raport al grupului britanic Vodafone.
Vodafone avea, la sfârşitul lunii iunie, 9,819 milioane de clienţi în România, faţă de 9,663 milioane la finele anului trecut. Cel de-al treilea operator de pe piaţa românească, Cosmote, nu a dat publicităţii cifrele pentru prima jumătate a anului. (A.B.)
Afacerile primelor două companii de telefonie de pe piaţa românească, Orange şi Vodafone, au înregistrat scăderi în prima parte a anului
Veniturile Orange în România au scăzut în primul semestru al anului în curs cu 8,8% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut,