După ce într-o conferinţă de presă, susţinută miercuri, noua conducere a Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă prezenta concluzii ale unui audit făcut în spital după preluarea managementului, fostul director al unităţii, chirurgul Florian Bodog, susţine că situaţia prezentată de managerul Carmen Pantiş şi de directorul fianciar contabil Emil Popovici Muţ este părtinitoare şi că nu reflectă realitatea.
Hârtie igienică vs. silicon de bord
Contactat de BIHOREANUL pe marginea celor prezentate în audit, Bodog a declarat că planul de achiziţii al spitalului pe 2010, care, în valoare de 36 milioane de euro, a fost catalogat „imens" de către Popovici Muţ, „e unu la unu cu cel pe care îl avea domnul Muţ când era manager". „În acel plan e cuprins tot, inclusiv creioanele şi caietele care se folosesc în spital, dar asta nu înseamnă că trebuie să achiziţionezi tot ce e acolo. Pot să achiziţionez o zecime, două, trei... Dar dacă tot vorbim de asta, în planul de achiziţii pe care l-am preluat eu în luna mai, anul trecut, de la domnul Popovici Muţ, figurau sute de litri de silicon pentru bord de maşină. Trebuia să fiu oligofren să cumpăr aşa ceva doar pentru că era în planul de achiziţii", a spus Bodog.
În ce priveşte faptul că în depozitele spitalelor există surplus de hârtie igienică şi de detergent lichid cât să ajungă pentru 6 luni, Bodog susţine că situaţia se datorează faptului că actuala conducere a spitalului nu pune hârtie igienică în saloane. „Mergeţi să vedeţi, dacă nu credeţi! Nu îmi amintesc să fi achiziţionat 8 tone de detergenţi lichizi, este vorba totuşi de un camion, dar o să mă informez. Cert este că materialele acelea s-au achiziţionat de la firme protejate, ce au angajat personal cu handicap, din bani pe care în mod normal spitalul ar fi trebuit să îi dea pentru fondul persoanelor cu handicap". Mai mult, afirmă Bodog, Popovici Muţ nici nu ar