29 iulie 2010
Brandul turistic al României a fost lansat la Shanghai
Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, a lansat brandul turistic al României, joi, 29 iulie a.c., în cadrul Zilei României la Expo 2010 Shanghai.
În ceea ce priveşte identitatea vizuală a brandului turistic, aceasta este susţinută de un element grafic puternic ancorat în natura şi tradiţia românească, completat de o invitaţie adresată publicului ţintă. Simbolul grafic sugerează varietatea formelor de relief specifice României şi trimite la elementele primordiale pamânt-apă, natură sălbatică, aventură, dinamism. ”Explore the Carpathian Garden” se constituie într-o invitaţie adresată tuturor celor care doresc să descopere “cărări neumblate” cu natură neatinsă, cultură autentică şi tradiţii străvechi.
Proiectul de brand iniţiat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului este finanţat din fonduri europene prin Programul Operaţional Regional 2007-2013 şi are ca obiectiv crearea unei imagini pozitive şi creşterea atractivităţii României în străinătate. În acelaşi timp, proiectul urmăreşte atingerea obiectivelor specifice stabilite prin Master Planul pentru Dezvoltarea Turismului Naţional 2007-2026: dezvoltarea durabilă a turismului autohton, recunoaşterea domeniului ca factor cheie în cadrul economiei, iniţierea unui proces de conştientizare a populaţiei României cu privire la atracţiile turistice ale ţării şi stimularea dorinţei de a le face cunoscute oaspeţilor.
Cu această ocazie, ministrul Elena Udrea a declarat că România trebuie să abordeze promovarea pe piaţa internaţională într-un mod profesionist, pentru a face faţă competiţiei acerbe existente la nivel global: „România, ca destinaţie turistică, are nevoie să se afirme pe plan mondial, să se distingă şi să devină memorabilă; de aceea, realizarea acestui brand devenise imperativă”. @