Firma care a creat logoul României şi noul brand de ţară a folosit ca element principal o frunză stilizată care se mai găseşte în siglele altor firme într-o formă identică. Lansarea noului brand turistic al României a născut controverse. Elena Udrea a „dezvelit“ un logo deloc original şi un slogan care te invită să explorezi grădina carpatină.
În construcţia noului logo al României, o frunză stilizată stă cocoţată deasupra numelui ţării noastre. Frunza cu pricina poate fi cumpărată de pe shuterstock, un site care vinde fotografii, cu suma de 12 euro. Aceeaşi frunză mai apare şi în logoul site-ului oltchim.ro sau în cel al unui site irlandez, changetransport.com.
Mai citiţi şi:
Fiasco la lansarea brandului României de la Expo 2010 Beijing: imaginea României, promovată pe stil vechi
Două firme spaniole au realizat acest logo pentru care Ministerul Turismului a cheltuit circa 900.000 de euro. Consorţiul de firme THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi Taylor Nelson Sofres, creatoarele logo-ului şi ale noului brand de ţară, afirmă că, deocamdată, nu pot oferi detalii despre modul în care a fost aleasă frunza pusă în discuţie. Motivul: clauzele de confidenţialitate ale contractului cu autorităţile române nu le permite o astfel de dezvăluire.
„Poziţia oficială a companiei, în acest moment, este că nicio parte a contractului cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului nu poate fi dezvăluită, indiferent că este vorba despre detaliile financiare sau de modul în care simbolul frunzei folosit în noul brand de ţară al României a fost creat", au declarat reprezentanţii firmei pentru „Adevărul".
Potrivit site-ului piticu.ro, „«Change Transport» este un proiect englezesc, de autobuze ecologice, iar primul ar urma să apară pe Heathrow, până la sfârşitul anului acesta." În schimb, site-ul changetransport.com, unde se poate găs