Avon Cosmetics România, cea mai importantă companie de vânzări directe la nivel local, cu afaceri de peste 110 mil. euro, şi-a dat seama că fără promoţii şi oferte nu are cum să crească, în condiţiile în care clientul, cu un buget mai mic pentru cumpărături, se îndreaptă spre produsele mai ieftine, este atras de promoţii şi preferă să ofere puţini bani în schimbul unor servicii cât mai bune.
"A existat o scădere pe partea de retail în prima parte a acestui an, iar o mare parte din clienţi a migrat către vânzările directe datorită ofertelor", exemplifică Răzvan Diraţian, directorul comercial al Avon Cosmetics România & Moldova, unul dintre factorii care pot duce la creşterea afacerilor într-un an în care majoritatea companiilor anunţă continuarea tendinţei de scădere a businessului.
Răzvan Diraţian, 34 de ani, a preluat anul trecut de la Angela Creţu un business de 112,7 milioane de euro (473,7 mil. lei), după ce Creţu a fost numită vicepreşedinte Business Model Innovation în cadrul Avon New York.
Conducerea companiei recunoaşte că banii "salvaţi" din diminuarea cheltuielilor interne şi din renunţarea la facturi şi comenzi pe hârtie, cheltuieli de câteva sute de mii de dolari, au luat drumul promoţiilor, al advertisingului şi al îmbunătăţirii catalogului de produse. "Toţi clienţii sunt expuşi unei avalanşe de oferte. A crescut accesul către retail incredibil de mult în ultimii trei ani, toate oraşele sunt acoperite la un anumit nivel, pornind de la discounteri până la hipermarketuri, iar noi intrăm în competiţie cu aceste lanţuri de distribuţie, dar şi cu competitorii de vânzări directe. Am folosit toate resursele în zona de promoţii, am păstrat bugetele de advertising şi am îmbunătăţit marchandisingul în broşură", declară Diraţian. Scopul acestor oferte este să crească frecvenţa de cumpărare şi să dezvolte cross-category (alegerea produs