Braşovul, Alba Iulia, Tulcea, dar şi Craiova şi Mediaş se numără printre oraşele din România, tot mai numeroase, care şi-au stabilit propriul brand turistic sau au iniţiat demersurile în acest sens înainte de a apărea cel naţional.
Dacă la nivel naţional brandul turistic va fi lansat abia astăzi, la nivel local lucrurile s-au mişcat mult mai repede. Potrivit Gândul, primarii mai multor oraşe sau preşedinţii de consilii judeţene şi-au stabilit şi înregistrat propriile branduri turistice, în timp ce alţii au făcut doar primele demersuri în acest sens.
Judeţul Braşov şi-a lansat brandul, "be.live it", la expoziţia mondială de la Berlin. Identitatea verbală a fost concepută doar în limba engleză, "pentru că se adresează audienţei internaţionale", după cum a declarat directorul executiv al Asociaţiei de promovare şi dezvoltare a turismului Braşov, Ionuţ Tata. "Aceasta iniţiativă vine să completeze proiectele de dezvoltare a infrastructurii turistice din judeţ, cum ar fi refacerea zidurilor vechii cetăţi a Braşovului, dezvoltarea domeniului schiabil Râşnov, precum şi reabilitarea cetăţilor istorice Făgăraş, Râşnov şi Rupea", a mai spus Tata.
Şi la Mediaş s-a înregistrat un brand turistic. "Mediaş. Misterele din Cetatea Luminii" e sloganul prin care primăria din localitate încearcă să atragă cât mai mulţi turişti. Printre obiectivele de vizitat din Mediaş se numără Turnul Trompeţilor, Turre Pitz, tuneluri subterane, breslele, Torcătoarea, heraldica şi fortificaţiile.
Câţiva kilometri mai departe, proprietarii a 15 pensiuni agroturistice din satul Sibiel au lansat şi ei un brand turistic, în prezenţa ministrului Elena Udrea - Nunta din Sibiel. La Craiova, primarul Antonie Solomon a ajuns şi el la concluzia că oraşul are nevoie de un brand, aşa că i-a invitat pe cetăţeni să trimită propuneri pe adresa instituţiei. Printre puţinele sugesti