Noul slogan al turismului românesc, "explore the Carpathian garden", este considerat potrivit de agenţiile de turism din România, dar omul de publicitate Bogdan Naumovici atrage atenţia că, "dacă grădina asta carpatină nu există, ne dăm cu grebla în cap". Sursa: Remus Suciu
Grupul ţintă vizat este reprezentat de călătorii cu discernământ („discerning travelers”), dispuşi să întreprindă eforturi suplimentare pentru a ajunge în locuri neexplorate şi să evadeze din zonele aglomerate de turismul de masă, consideră Ministerul Turismului, într-un comunicat de presă.
Aceşti oameni călătoresc frecvent, trăiesc în oraşe medii/mari, duc o viaţă sănătoasă şi activă, aleg destinaţii cu valori în care cred şi respectă mediul natural, social şi cultural, se mai arată în document.
Astfel, România poate fi o ţară de referinţă pentru cei care au o dorinţă puternică de a explora destinaţii în afara cărării bătătorite, cu natură sălbatică şi cultură autentică.
Astfel, din sloganul „explore the Carpathian garden”, cuvântul „explore” face trimitere la publicul ţintă (turistul dornic să descopere), dar şi la ideea că există ceva neexplorat, necotropit de mase. Munţii Carpaţi au fost aleşi deoarece, potrivit Minsterului Turismului, din cercetarea de piaţă a reieşit că ei sunt cel mai puternic element de diferenţiere al României. Cuvintele "explore" şi "garden" au fost scrise intenţional cu iniţiale minuscule, pentru a evidenţia cuvântul "Carpaţi". De obicei, în limba engleză, cuvintele din titlu se scriu cu iniţiale majuscule (excepţie fac cuvintele de legătură).
Astfel, Carpaţii pot fi promovaţi drept „ultimul lanţ muntos sălbatic, neîmblânzit, aflat în contrast cu prea dezvoltaţii şi aglomeraţii Alpi şi Pirinei”, „un loc neatins, nealterat, cu natură sălbatică”. Pe de altă parte, Munţii Carpaţi dau identitate geografică ţării, ajutând-o să scape d