Romtelecom, al treilea operator de servicii de televiziune pe piata locala, a lansat propriul post de televiziune denumit Dolce Sport, acest pas facand parte din strategia companiei de a deveni lider pe serviciile de televiziune si internet pana la finalul lui 2012, in care lider este RCS&RDS, jucator care de altfel detine posturile sportive Digi Sport si Digi Sport+.
Operatorul va transmite pentru cei peste un milion de abonati Dolce si NextGen cele 112 meciuri care compun al doilea pachet de drepturi de televizare ale UEFA Champions League, cea mai populara competitie intre cluburi la nivel mondial.
Meciurile din Champions League atrag in fiecare sezon milioane de spectatori, de altfel in 2009 competitia devenind cel mai urmarit program sportiv din lume datorita finalei dintre Manchester United si Barcelona la care s-au uitat 109 milioane de telespectatori fata de Super Bowl, finala campionatului de fotbal american dintre Pittsburgh Steelers si Arizona Cardinals care a fost privita de 106 milioane de persoane.
Achizitionarea drepturilor de transmisie a meciurilor din UEFA Champions League a fost facuta pentru sezoanele 2010-2011 si 2011-2012.
Pachetul include meciurile live, rezumatele meciurilor si o emisiune saptamanala de analiza a etapei, precum si drepturile de transmisie a partidelor prin internet pe site-ul companiei, www.romtelecom.ro.
Lansarea Dolce Sport vine insa in cel mai dificil moment pentru piata de publicitate pentru televiziune care este estimata sa scada la 209 milioane de euro fata de recordul de 337 milioane euro atins in urma cu doi ani, conform datelor agentiei Initiative Media.
Piata de publicitate pentru posturile cu profil sportiv este evaluata in acest an la in jur de 2% din totalul investitiilor pe televiziune, mai exact la aproximativ 4 milioane de euro, potrivit estimarilor lui Cristian Mucich